lördag 5 mars 2011

Söndag, vila och klippavsatser!

Imorgon blir det vila av. Jag skall börja med att gå och lägga mig för tidigt i kväll och sedan gå upp alldeles för sent imorgon, sedan skall jag käka lite frukost för en Nordbo, efter det ta en riktig fuskfika i förmiddagssolen, sedan vila en stund i solen (dvs. somna på altanen väl inbyltad i kläder), fika igen fast med lite mindre fusk, sen är det nog dags att intensivleka lite med sonen 3½ år (vilket man givetvis får göra mer eller mindre hela tiden med en 3½-åring). Inget daltande i sandlådan, jag tänkte jag vi skulle köra lite klipp- och trädklättring ;-) al la dagis, vilket inte innebär några 1½ metersbestigningar direkt, utan "all in", stup, klippavsatser, grenar och trixiga passager. -Chockad? Ni som inte hämtat era barn på dagis på ett tag, -kommer ni ihåg första gången ni fick se er egen avkomma 2½ år gammal 2½ meter upp på en klippavsats som inte ens rymmer hela deras fotlängd, ropandes -"pappan, pappan, här är jag!"?. Då så. Lika bra att träna för livet, killen bestiger ju redan små berg! Träna djuret som djuret lever, funktionell träning för ett funktionellt liv alltså... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar