måndag 30 maj 2011

Kim Sunna får chansen i Luleå HF!

Tuffa mål, tuff träning och korrekt designad och periodiserad träning lönar sig. Kim Sunna får chansen Luleå HF redan nu under uppbyggnadssäsongen inför Elitserien 2011-2012.

Kim Sunna nobbade bl.a. Södertälje SK (nyss nedflyttade från Elitserien till Allsvenskan) och skriver i veckan en typ av tvåvägskontrakt mellan Kiruna IF och Luleå HF. Kim som så sent som två år sedan spelade div 1 hockey med Mörrums GIOS är en av mina adepter (sedan våren 2010) och dessutom antagen som STAC Elitfondare (dvs. sponsras delvis i sin satsning med screening, programdesign, periodisering och träning på STAC).

"Utan Joakim Dettners hjälp, hade en chans på Elitserien i ishockey aldrig blivit verklighet för mig. Han pratade klartext med mig tidigt våren 2010 och förklarade vad jag behövde fixa för att ta mig till mina högt ställda mål. Efter det har det blivit förändrade kost- och livsstilsvanor, många olika program, periodiseringsplaner och svettiga med effektfulla träningspass både på STAC i Ronneby och hemma i Kiruna. De 120 träningspassen från maj-augusti förra sommaren var bland det häftigaste jag varit med om, jag flög fram på isen förra säsongen", säger Kim Sunna.
Läs mer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar