lördag 2 februari 2013

Slutsnackat, nu lanserar vi STAC Hockey Camp!

STAC Hockey Camp 2013! Idag blir det ingen blogg, utan ren och skär information om min och vårt senaste tillskott på hockeyfronten. Nu har ni chansen, nu är det dags att komma till Ronneby med era tonåringar för RIKTIG hockeyuppbyggnadsträning! STAC HC är öppet för alla som vill och är födda 1994-2000.

Om man följt denna blogg några år sannolikt redan bestämt dig för att anmäla dina spelare eller dina barn, så kommer en nyhet! Du kan utbilda dig själv samtidigt under campen! Med mera kunskap och lite praktisk erfarenhet går implementeringen på hemmaplan mycket, mycket lättare. För motstånd kommer ni att få. Inte på grund av att man tycker att STAC Metoden är dålig, för oftast har man ingen aning om vad det innebär, utan för att det är en "förändring" av det vanliga, det är så jobbigt att tänka om och jag vill inte ha fel! Stå på dig/er, om några år kommer många fler att säga, "det är precis så jag tänkt hela tiden" ;-).


Nu lanserar vi STAC Hockey Camp 2013 på STAC i Ronneby! öppet för alle er som inte har skygglapparna på och vill ge era barn och spelare det bästa av det bästa. För effekt det har vi redan, STAC Metoden är ingen ny stjärna på himlen, det är en mogen stjärna som lyser starkare, bredare och djupare än de allra flesta. Vi har rehabiliterat, grundutbildat, uppgraderat, trimmat och uthållighetstränat 12-åringar hela vägen upp till 19-åringar och mogna Elitserie- och NHL-spelare både individuellt och i lag de senaste 6 åren.
 Ex. Marcus Ericsson -93 tidigare Luleå HF J20 superelit, går redan efter ett år med Des Moines Buccaneers i USHL till Michigan Tech i NCAA säsongen 2013-2014. Marcus har kört enligt STAC konceptet i två säsonger!

Under dessa 6 år av sommarläger på STAC har träningstiderna och antalet juniordeltagare varierat från 1-18 veckor respektive 3 till 10-talet privata hockeykrigare per sommar. Tidigare juniordeltagare huserar numera i sina drömmars land på väg uppåt i karriärerna med raketfart. Vi har uppgraderat och varit delaktiga i processen som hjälpt 15-,16-,17- och 18-åringar till att ta plats i USHL, NCAA, WHL, EJHL, ECHL, AHL, Div 1, Allsvenskan och så vidare. Gissa om dom kommer tillbaka varje sommar ;-), och gissa vilka som ibland gästspelar som hjälptränare på STAC Hockey Camp!

Huvudtränare är dock undertecknad själv i samarbete med Hans Jonsson -73 F.d. NHL spelare, Elitseriespelare, 96-landskamper, STAC Elittränare, Fystränare för MODO Hockey P14-16.

Läs mera om STAC Hockey Camp här

3 kommentarer:

  1. På www.stac.nu kan ni läsa mera om STAC Hockey Camp samt ladda ner den Pdf som innehåller all information ni behöver! Med vänlig hälsning, Joakim Dettner

    SvaraRadera
  2. Hej Joakim!

    Är intresserad av att göra en Custom made hos er på STAC och undrar vad som krävs att DU genomför den på mig?
    Spelar hockey i div 1 och har länge haft problem med rygg och vad jag kan minnas aldrig genomfört en hel säsong pga ryggproblem. Har satsat varje år med olika upplägg men har varje år fått bakslag.
    Följer din blogg och har lät igenom allt och tagit till mig mycket och därför vill jag helt ha hjälp av dig så min hockeykarriär inte tar slut. Börjar rent ut sagt bli less på all tid man lägger ner och när allt sen gäller så står man där otränad pga allt vila man blivit tvingad till.
    Kan du hjälpa mig?

    Tacksam för svar
    Mvh: Karl

    SvaraRadera
  3. Hej Karl!
    Klart jag kan hjälpa dig, hur mycket och på vilket sätt vat jag dock inte förrän jag screenat och undersökt dig! Om man haft så långvariga besvär och återkommande fått sina säsonger stympade bör du absolut ta det grundligt och boka en STAC Custom Made "hockey"!

    SvaraRadera