torsdag 9 april 2009

Brutal ärlighet i nystädat rum!

Nu är det påsk! Hockeyn är slut, Färjestad var bäst, nästa år vinner nya starka, stabila, explosiva och uthålliga MoDo Hockey SM-bucklan ;-). Jimmy Lidberg (min klient sedan december 2007) tog ett heroiskt brons i Brottnings EM i Vilnius, läs hans blogg! Till hösten skräller vi i brottnings VM!

Dettners Blogg i nystädat rum!
Nu skall jag rensa upp och omorganisera (fint uttryck för att fixa till det som aldrig blev gjort från början) mitt lilla datorrum (2.40 x 1.25 m ;-)! Vår son lade nämligen beslag på mitt tidigare arbetsrum på en sisådär 20 kvadratmeter, jag löste detta lätt genom att konvertera ena klädkammaren till mitt nya krypin. Dettners Blogg står det med "klartext" på dörren.

Min fru har nämligen tröttnat på att jag belamrar köksbordet med min bärbara dator, en drös USB-minnen, kameror samt 20-30 böcker om allt från "The Fungus link av Doug A. Kaufman" och "Seeds of deception av Jeffrey M. Smith" till "Molecular biology of The Cell av Bruce Alberts m.fl."! Måste erkänna att det skall bli skönt, att få en egen "kuppe", -som Tage Danielson sade för bra många år sedan i sin fantastiska tågdialog!
Ett datorrum med fullt chiflöde kommer att resultera i en ännu vassare blogg med "brutal ärlighet om kost, livsstil, kropp och träning"! Ni som använder denna blogg som inspiration och vidareutbildning, ladda upp Dettners blogg bland era favoritbloggar och maila adressen till de ni bryr er om!
Alla ni lättlurade, trångsynta och businessorienterade, jag älskar även er, ni behöver bara lite mer tid på er för att fatta oförfalskad kunskap, kärlek och omtanke ;-). Läs bloggen i smyg och på egen risk, men säg inget till någon förrren ni kan påstå att ni kommit på det jag berättat själva! Jag bryr mig faktiskt inte, mitt mål är att alla skall förstå, annars har varken min eller din son/dotter eller hans/hennes barn någon grön äng att springa på, rent vatten att dricka eller oförgiftad mat att äta i framtiden!
OBS! Glöm inte att äta riktigt många ägg i påsk, speciellt gulan, ni vet sådana som är livsfarliga att äta för hjärtat, för dom innehåller kolesterol, -hhuuuhhh! Vem vet kanske kan det tända ett ljus i en indoktrinerad dietisthjärna, alla har rätt att få veta! Rekommendera då snabbt böckerna "The Cholesterol myths" av Uffe Ravnskov och "Eat fat, Loose fat" av Sally Fallon och Mary G. Enig eller varför inte "The Fat of the Land" av Vilhjalmur Stefanson. Läs dom själv förresten ;-), det ingår i allmänbildningen att kunna det basala om din egen kropp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar