onsdag 26 november 2008

Föreläsning på Gourmet grön, en ekologisk dröm!


ELIAS i Blekinge AB är ett mycket vaket företag som vet hur man ger sina anställda chansen till ett friskare och mer holistiskt liv! Sista steget i en flerstegsraket där ett flertal både teoretiska föreläsningar och praktiska funktionella träningstillfällen för personalen avslutades med en kost- och livsstilsföreläsning för alla anställda med respektive, på Gourmét Grön ikväll. Andreas Eliasson presenterade undertecknad och hade också vänligheten att hantera undertecknads kamera under de två föreläsningstimmarna, bilden ovan är hans verk (tack Andreas några blev faktiskt skarpa :-)

Restaurang Gourmet Grön på Östra piren i Karlshamn, är något så ovanligt som en restaurang med 30-årig kunskap (i form av Lisbet och Paul Bosse m.fl.) om ekologisk mat, dess hälsoeffekter, vikten av varsam tillagning och livsmedelshantering!

Håll i er alla vänner och medvetna livsmedelskonsumenter, dom serverar även makalöst gott ekologiskt kött, dessutom av alla de slag!

Uppdragen var många denna kväll (Lovat att närvara f.r.om. sista perioden mellan KRIF och Mörrum i ishockeyderbyt) och tyvärr, tyvärr, tyvärr hade jag därför inte möjlighet att stanna och avnjuta, det fantastiska bord man ställt i ordning för ELIAS anställda!

Kallrökt fläskfilé, rostbiff, Parmaskinka, oliks sorters hemgjorda korvar, morots och palsternackskomposition, laxtartar, färsk sparris med riven parmesan m.m., m.m. Jag tror jag storknar!

För att inte tala om den grymma grillen där entrecoté, karré, isterband från Lammhult, ekologisk kyckling från Bosarp m.m. trängdes för att bli grillade och konverterade till människa! Min milda skapare, jag återkommer mycket snart! Det kommer att arrangeras fler föreläsningar i dessa lokaler med undertecknad, kan jag nästan lova!

Om du inte varit där, slå på sirenen och åk dit bums! Ät och skapa en friskare kropp med fantastisk mat, det har dina förfäder alltid gjort, prova du också! Nu känner jag mig lite mindre ensam med min kunskap i Blekinge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar