onsdag 12 november 2008

KRIF Hockey - Osby 4 - 3

Johan Seydlitz #25 tog sitt ansvar, frågade om någon var intresserad att vinna matchen mellan 2:a och 3:e och gick ut och hängde en kasse direkt i tredje! Det var startskottet för KRIF's vändning från 1-3 till 4-3 mot Osby i Kockumhallen!
Patrik Serwangda #3 visade äntligen sin hockeykunskap, tog för sig på isen och prickade (två gånger om) medspelares klubbor. Två snygga assist, riktigt snygga!
Kevin Adam #16 radade upp målchanser, "keep on working viking"! Det blir riktigt roligt när allting plötsligt ramlar in istället för stolpe ut.
Hela KRIF, som i två perioder, frånsett 6 första minuterna i 1:a perioden, såg ut som drönare på is, kom i ordentlig rulle i 3:e perioden! Jag såg till och med lite tacklingar och fighting spirit!!! Ta med er detta till nästa drabbning, starta med tredje periodens inställning!
Undertecknad hade också en tuff match bakom kulisserna, jag fixade ett akut ryggskott med en hockeyklubba som tillhygge, tejpade en handledsdistorsion, "sydde" en uppskuren fotled med kirurgtejp, undersökte en stukad tumled, ett knä... nog glömt nåt dessutom.
Då skall ni veta att jag gick till matchen som vanlig besökare. Kanske skall jag byta plats på läktaren, klä mig i svart rock och ta på solbrillor nästa match? Fick nästan lite flashbacks från den hektiska behandlingstiden som ansvarig naprapat i IF Brommapojkarna, under mitten av 90-talet! Lite kul faktiskt, jag gjorde dessutom jäv...t bra behandlingsinsatser, känner mig lite delaktig i segern faktiskt :-)! -Vad bra du var idag Serwanga!

2 kommentarer: