söndag 16 januari 2011

Grymma laxburgare, Angelica och kommande föreläsning!

Till alla er som saknat matbloggar senaste tiden, så har jag komponerat de godaste laxburgare som glidit ner för min strupe. Fullt iklass med Dettners köttfärslimpa, då förstår ni potentialen! Hämta hem receptet från Månadens Supermathttp://www.kroppsinvest.se/.

Kolla också in Angelica Bengtssons framfart i säsongspremiären. Svenskt inomhusrekord direkt, 4 meter 42 centimeter, dvs. 2 cm över det tidigare rekordet. I mitt jobb som styrke- och powercoach till Angelica ser jag fram emot ytterligare höjningar under säsongen och åren framöver. Läs mera om helgens tävling i Örebro här.

På onsdag eftermiddag skall jag föreläsa på idrottsgymnasiet Nordenbergsskolan i Olofström. Det skall bli intressant att delge lite potent kost-, livsstils-, uppbyggnads-, power- och uthållighetsträningserfarenhet från mitt jobb som naprapat, idrottsmedicinare, kost- och livsstilscoach, styrke- och powercoach samt uthållighetstränare från alla idrotter och idrottare från ultratriathlon och skidlöpning till brottning, hockey och stavhopp.

Ni som väntar på min vårföreläsning om träning på Kroppsinvest/STAC, kommer att få ta del av det nya material jag sammanställt för mina olika idrottsgymnasieföreläsningar runt om i Sverige. Datum är inte riktigt spikat ännu. Jag återkommer i ämnet. Ni som inte kan vänta och är av kvinnligt kön, kan anmäla er till "tjejkväll på STAC" fredagen den 21 januari kl. 17.30-21.30, där kommer Anna Dettner att delge delar av detta material i en enklare kost-, livsstils- och träningsföreläsning. Tjejkvällen innehåller också modevisning, funktionellt träningspass och mingel med tilltugg. Bara att kolla mera på STAC på facebook.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar