måndag 28 september 2009

29 man på första FBK träningen!

Vad är det som händer, är det två lag här eller? Sent inkommen till första träningewn med Fredriksbergs BK blev jag helt paff i omklädningsrum 2 i nya utbyggnaden av Kockumhallen. Det var mängder av nya ansikten, gamla Krifare, nygamla FBK:are, uppflyttade juniorer, och en hel drös spelare jag inte ens kände igen. Jag tog en hel del bilder av alla nya ansikten, nedan ser ni två representanter av allt det nya jag såg...

Erik Wanzelius 19 från Gävle/Ljusdal, är väl årets intressantaste nykomling i FBK! Han kommer med ungdomlig erfarenhet från Ljusdals P19 och som jag förstår det även B-lags erfarenhet (Ljusdal spelar i Allsvenskan så det betyder lite annat tryck i skäret och skolad bandytanke), man tackar! Det jag såg var tillräckligt för at förstå att han kommer att tillföra en hel del...

Mårten Svensson 20 (nåja snart) f.d. Krif Hockey krigare, kan han bli en mittfältsmotor i FBK inför div. 2 starten mot Nässjös B-lag, vars A-lag spelar i Allsvenskan? Det såg mycket lovande ut, lite mer vän med bollen, några inlärningar på stor plan, komma över första chocken av hur mycket annorlunda kondition som krävs och bli vän med längre åkytor på skridskorna, sedan är det bara att njuta av den nya karriären...

29 man på första bandyträningen med Fredriksbergs BK i Kockumhallen i Kallinge! Det är en härlig kombination av en mogen lagstomme, juniorer som börjar få skinn på näsan, lokala nytillskott från hockeyn och inflyttade spelare med elitbandymeriter. Bandyn lever allt starkare i Ronneby, snart har vi återupprättat Ronneby på bandykartan! När Isytan stor som en bandyplan står klar senast hösten 2011, kvalar vi till div. 1! Är ni med och stöttar? Bra, se då till att våra politiker håller vad man beslutat när hjulen börjar haka upp sig i kommunhuset!

Nytt för i år, Erland Jacobsson (huvudtränare) får i år sällskap av en gammal FBK krigare som andretränare nämligen Niklas Forsberg! Dom kommer att göra ett bra jobb i år det är jag säker på (Erland såg fräsch och taggad ut), det blir tre träningar i veckan i år (två ispass och ett barmarkspass). Det extra barmarkspasset är förhoppningsvis en fortsättning från sommarens barmarksträning. Jag vill se Niklas på cykel, visslandes i visselpipan när vi skall ryckträna i Brunnsskogen... Välkommen Niklas vi har saknat dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar