söndag 6 september 2009

Inget tryck i Tre Kronor!

Slakt och oengagerat när Tre Kronor fick storstryk av Finland i Czech Hockey Games (3-8)!

Jag hade förväntat mig lite mer "jävlar anamma" med tanke på att så få platser till OS-truppen står på spel!!! Hungern kanske inte riktigt finns där, eftersom den rådande tron, att platserna till OS senare i vinter för det nuvarande manskapet är i det närmaste obefintlig...

Även om det nu skulle vara så, är det väl upp till varje spelare att förändra detta, visa att JAG skall ha en plats, köra järnet i varje byte till matchen är slut, eller..? I min hjärna är det helt helt ofattbart, är det match är det match, om man inte är beredd att ge 100 %, skall man inte åka in på isen, om man inte är beredd att ge 100 %, skall man inte matchas, punkt!

Vägen till framgång utgår från en dröm, en strävan, en självklar bild! Denna dröm uppfylls bara om man är beredd att göra det som krävs för att det skall bli en "verklighet". Du blir inget annat än det du tänker, säger och gör! Om du är beredd att göra vad som krävs, och då menar jag inte att träna, äta och sova som alla andra, utan göra det där extra, och palla att göra det under tillräckligt lång tid.

Den inställning, kvalitet, inriktning och det resultat du ackumulerar från försäsongsträning, off-ice-pass, isträningar, tränings-, serie- eller landslagsmatcher, är vad du kan förvänta dig i effekt i nästa match, punkt slut! Det var inte många som hade en tillräckligt stor dröm i dagens landslag, jag såg 2-3 st som slogs om OS-platser, inte mer, tråkigt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar