söndag 23 januari 2011

KRIF P96-Rögle IF 3-6

Väntade ni på ATP-bloggen? Det kom lite grus i maskineriet under söndagen och inspirationen försvann lite, så jag sticker emellan med lite bilder från matchen jag hintade om för ett antal bloggar sedan sedan. I helgen har jag nämligen kollat upp en av mina träningsklienter, nämligen KRIF Hockeys P96:or. Med 11 mot 16 man blev det aningen för tufft i sista perioden mot Rögles dito för våra tappra P96-krigare i Kockumhallen. Tyvärr hann jag bara se tredje perioden. Då stod det 3-4 och periodens första 10 minuter bjöd på mycket jämnt spel på alla plan. Det som skiljde var uppenbart, ca 50 sekunders extra vila per byte för Rögle IF. Om även KRIF:arna haft tillgång till tre femmor på isen hade sannolikt även Rögle IF fått åka hem utan poäng från Kockumhallen denna söndag. Kul dock att se inställningen på de grabbar som var med, våga vägra förlora var namnet!
Min reflektion på detta blev: Träning handlar om att bli bättre på det man skall utföra, nämligen vinna ishockeymatcher. KRIF P96 kan inte bara det, man kan dessutom utmana seriens bästa lag trots att man bara kunde matcha 2 femmor. En vinst i sig, ytterligare en härdningsprocess för en hockeykrigare under utbildning. Bra spelat, för lite folk i båset, förlust till slut, tufft men rättvist. Rögle blev till slut bättre pga piggare ben, inte bättre kvalité. Nedan lite bilder när Jacob Justad trampar upp, jämsides och förbi sin back, med pigga ben hade garanterat någon orkat fram på returen. Det blir roligt framöver grabbar. På tisdag kör vi hårt och har kul på STAC igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar