torsdag 8 september 2011

Spännande helg, spännande vecka kommer!

Jag kommer inte att bli speciellt mycket snabbare, starkare eller bättre. Det tar tid att vara naprapat, idrottsmedicinare, styrke- och powercoach, testledare, kost- och livsstilscoach, pappa, man, företagsledare, utvecklingschef, bandyspelare, passhållare, styrketräningsutvecklare och bloggare, -puuhh! Tur att det är "nästan" lika kul att vara coach, deltaga och även vinna med sina adepeter, som att vara aktiv, deltaga och eventuellt vinna själv! Jag är inte helt utan avund dock och kör ofta mina klienters program för att känna på de extrema utmaningarna i övningarna, tyvärr allt mer sällan har man störst hantel eller bästa tiden... men jag tar det som en krigare.

Senaste 10 åren har jag allt mer insett den extrema lyckan av att guida andra hela resan från grund till stordåd eller formsvacka till guld eller idrottsskada till världsrekord. I helgen gör min STAC Elitfond-adept Viktor Elvung Nilsson landslagsdebut på 200 m Ungdomsfinnkampen. I slutet av nästa vecka gör Jimmy Lidberg upp om VM medaljerna i Istanbul Turkiet. Det skall bli mycket intressant att deltaga genom dessa två extrema typer. Jag sitter klistrad vid TVn och letar febrilt efter resultatuppdateringar på nätet och skriker rätt ut och gör målgester när dom lyckas! Om dom lyckas lite sämre, hjälper jag dem bara att hantera detta på ett konstruktivt sätt och finna tändvätska till nya förbättringar. Det är nämligen mycket lättare att vara smart på läktaren, utan 190 i puls och insnöad på den lilla bilden...

5 kommentarer:

  1. Jag håller med Dig om allt Jocke och att " se andra växa " är nästan större än när det händer en själv.

    En sak delar jag inte uppfattning med Dig om:

    Att sitta på läktaren ger MER än 190 i puls,......................brrrrr !!!

    Vi håller alla tummar och rapporterar så fort vi vet något !

    Bosse Fif Gnistan

    SvaraRadera
  2. Jag tror han blev ännu grymmare efter min lilla kalibrering av länd, rumpa, bäckenled, baksida och knopp!

    SvaraRadera
  3. Håller med Bosse, att vara ledare på läktaren eller vid sidan ger ofta en känsla av maxpuls. tänk bara på alla "indianare" genom tiderna, slagna på egen planhalva som slutar i nätvittning för motståndarna. Hua.. det är nära döden upplevelse varje gång ;-)

    Erland FBK

    SvaraRadera
  4. Du är en grym bloggare man! Få som sitter inne med den kunskap på så många olika områden. Slukar all din Holistoc lifestyle med stor aptit o glädje. Keep it up bro!

    SvaraRadera
  5. Tack som fn! Inte alltid krukan får veta vad som sägs om plantan ;-.)!

    SvaraRadera