lördag 26 november 2011

Sjuk, jobb på ledig dag och missad match!

En efterlängtad slapp lördag, blev en späckad jobblördag, dvs. "det man behöver göra ÄNDÅ" tog överhanden. Jag som planerade att sova långmorgon, käka brunch och slappa eftermiddag, hamnade i helt andra uppgifter. Jag tror en och annan känner igen sig. Det är sådana dagar och perioder som gör det så gött när man är friskare, jobbet flyter och helgerna verkligen ÄR lediga!
  • Gick upp 05.30 med halsont, hosta och svettig tröja ;-(.
  • Handspolade en nästan färdigställd bandybana med vatten (i tre timmar) för att blöta grusbädden innan man kan köra igång kylsystemet (brist på folk, jag ställde upp eftersom jag brinner för bandyn).
  • Treparts telefonkonsultation (25 minuter) med en Serie A-spelare i södra Italien och hans agent för att optimera en hamstringsrehabiliterings olika faser av manuell terapi, egenbehandling, rehabövningar, funktionella integreringsövningar och kommande högtempoövningar (uppringd och jag vet att de har sökt mig i tre dagar, dvs. svårt att säga nej).
  • Färdigställa sista stycket text och ett antal diagram och bilder i kapitel 7 (professionell periodisering av träning) inför STAC Elittränare-utbildningen den 1-3 december.
  • Säkra sommarmöblerna med spännband säkrade i altanbrädorna, plasta in utekrukorna m.m. Eftersom det skall bli stormvindar imorgon.
  • Skriva ett H1-program (dvs. första hypertrofifasen för uppbyggnad inför säsongen 2012) till en av mina STAC Elitfond-adepter som är en av världens bästa juniorspjutkastare (hann inte med detta tidigare i veckan).
  • Förbereda måndagens specialjobb i en Skånsk division 1 klubb, där jag skall göra ett antal naprapatbehandlingar, instruera specialövningar för lagets accelerations- och speedoptimering, ha ett planeringsssamtal med deras tränare samt kolla upp några av mina tidigare behandlade klienter.
Imorgon blir det förhoppningsvis "BARA" slutförande av 7:e kapitlet ;-) och resten av dagen vila! Egentligen skulle jag spelat match själv. Tyvärr missar jag även andra division 2 seriematchen med Fredriksbergs BK imorgon söndag, denna gång mot Skirö. 

För att toppa detta lilla elände lite till, måste jag berätta att jag lyckats med något så ovanligt som att samtidigt vara skadad i höger AC-led och under dagen lyckats få ner förkylningen i lungorna.
Puuuhh, lika bra att ta allt på en gång ;-)! Om några dagar är jag på banan igen, hetare än någonsin. Hur det än låter just nu, går det nämligen extremt bra för oss både som coacher och företagare. Man uppskattar framgång hyfsat mycket, om man har det lite djävligt emellanåt. Hej på er!

3 kommentarer:

  1. Usch, det låter inget vidare. Hoppas att du kan kurera din axel och förkylning, hinna vila lite och ladda upp ny energi innan vi stormar in på torsdag morgon ;-)

    SvaraRadera
  2. Ni kommer att få en häftig resa in i vetenskapen om periodisering på STAC Elittränarutbildningen, ingen fara ;-). Axeln är hyfsad till tisdag, nästan bra till torsdag och 100 % redo till nästa helg. Immunförsvaret får just nu hjälp av ett och annat supportande blad, rot, bär, vatten, havssalt, the, vitlök och specialfett ;-).

    SvaraRadera
  3. Man måste ha de dåliga stunderna för att kunna veta när man har de bra stunderna...

    Tack för senast och läääängtar till torsdag!!

    //Johanna S

    SvaraRadera