fredag 26 augusti 2011

SM Guuuuld på 100 m!

Det blev ett SM-guld redan första dagen på 100 m P17 för min STAC Elitfond-adept Viktor Elvung Nilsson under JSM tävlingarna i Vellinge!

11.01 och nytt personligt rekord igen! Direktuttagen till ungdomslandslaget och UngdomsFinnkampen om 14 dagar.Viktor har sänkt sitt personliga rekord på 100 m från 11.57 till 11.01 denna säsong, snacka om bra insats, snacka om bra psyke, snacka om större motorer med mer effekt, snacka om driv i den killen, snacka om lovande programdesign, snacka om bra periodisering, snacka om bra sprinttränare som hjälper till att förädla denna motor, snacka om hyfsad styrke- och powercoach som hjälpt till att bygga en frustande sprintmotor! På söndag är det 200 m, jag ser framför mig en kille som tar för sig med sin nya motor...

Jag tror Viktor är ganska nöjd med att vi plockade bort vintersäsongen 2010-2011. Det var inte alla som gillade eller ens trodde på mitt upplägg för hur man skulle bygga en riktig sprintkropp och sedan trimma densamma. Jag tror de flesta i friidrottssverige lyssnar nu... Om 1½ månad, några putsningar till på 100 och 200 m samt en landskamp i Finland, lägger vi denna säsong åt sidan och bygger upp nästa nivå, dvs. inför säsongen 2012.

Det här är bara början gott folk... det kommer mera, mycket mera... På söndag är det dubbla distansen, då är jag på plats med min EOS 7D för att dokumentera och analysera. Helgen efter utbildar jag 24 st elittränare, där finns nog en och annan som är intresserad av hur vi gjorde. Är du intresserad av STAC och "riktig träning", gå in på http://www.stac.nu/ 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar