tisdag 7 oktober 2008

Du kan inte ge, vad du inte har!

Hej alla tidigare och nya vänner!

Joakim Dettner på egen blogg, prenumerera på den och du ger dig chansen till ett friskare liv!

Vi lever i en värld full av girighet, fakta är inte längre fakta, utan information någon betalat för att du skall få veta eller lära dig tro på. På Dettners blogg kommer jag att bjuda på oförfalskad fakta från RIKTIG FORSKNING och en hel del KLARTEXT om kost, livsstil, kropp och träning!

Hur vet man att undertecknad inte är betald av giriga ekonomiska intressen? -det kan man inte veta! Så tror man inte på min forskning, vad jag skriver eller säger, så får man gå på andra variabler, -lever han som han lär?, -ser han frisk ut?, -vad har han för fysik?, -blir hans klienter friskare?, -vad säger de som anlitat hans tjänster?, -vad säger de som gått hans kurser?

Du kommer att få bra napp även där, jag skapar nämligen min egen trovärdighet genom att äta, leva, sova, skita, träna, coacha och dö mitt budskap! Dvs. jag står inte och mässar med en sjuk, uselt underhållen och överviktig kropp, jag kan ta av mig kläderna och visa upp min "fakta" vilken dag i veckan som helst!

Det fick för övrigt en dietist erfara när jag föreläste om "kost och prestation" på en nationell hälsomässa i Båstad hösten 2007. Efter att vid ett flertal tillfällen insinuerat att det undertecknad sa var nonsens, ville denna kvinna slutligen rädda ca hundratalet åhörare från mina irrläror. Hon sa "Jag är dietist och har 19 års erfarenhet av kostrådgivning. Det du säger om kost är helt fel!" Det var intressant sa jag, insåg det ypperliga läget att statuera exempel och frågade genast om kvinnan levde efter sina principer till 100 %, hon svarade "-det gör jag absolut", det var bra det sa jag, det gör nämligen jag också!

Då gör vi så här, jag erbjuder dig att komma fram här på podiet, så tar vi båda av oss tröjorna och visar upp resultatet av våra olika läror så får publiken avgöra vilken som fungerar bäst i praktiken. "-Det var det värsta ", sa den 25 kilo överviktiga dietisten och slängde igen auladörren, när hon hastade ut ur lokalen. Jag letade bra länge i bakhuvudet efter något bra att säga i denna situation. Universum försåg mig då med följande klocka.

"-Mat är känsligt, det berör bl.a. den andra reptilreflexen och snabba kolhydrater ligger inte bara bakom syndrom X, de är dessutom beroendeframkallande och bara tanken på att förlora dem kan ge impulsiva reaktioner!" Jag skulle ljuga om jag sade att min organism inte njöt lite av situationen! Sådana straffsparkar får man inte missa! Förlåt kära medmänniska men dina åsikter höll inte måttet och publiken hade rätten att få veta vad som fungerar och inte.

Ta för vana att kolla av denna blogg, det blir fler straffsparkar och mera klartext företrädesvis om kost, livsstil, kropp och träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar