fredag 10 februari 2012

Nyslipat!

Nyslipat..., för imorgon är det match på Lugnevi Arena, eller Ronneby Isbana som den nya konstfrusna bandybanan verkar ha blivit döpt till. Imorgon kommer vi att sätta alla våra planslipade radie 5 och 6 kanter i isen och trycka till med ännu mera watt och kollektiv beslutsamhet än ni sett tidigare denna säsong, full fart alltså.

Erland (tränare) gav oss en riktig tokhård genomkörare i torsdags kväll. Efter sedvanliga uppspels- och avslutningsövningar med tillägget "extrahårt hemjobb", fick vi genomgå två stenhårda 20 minuters tvåmålsspel med krav på maximal fartinsats i alla spelsekvenser man deltar i, -puhh! Uppmaningen var, "-jag är inte nöjd med farten, jag tycker ni har tappat tempo senaste veckorna, nu vill jag f.....j se fart, full fart!" Han har rätt, vi behövde en lavett!

Vi får se om alla återhämtat sig fullt ut till lördag kl.16.00 ;-) då vi möter Waggeryd IK i div. 2 södra. Skämt och sido, klart vi har det! Själv gnällde jag till mig en sportmassage av frun, benen känns grymma efter den proffsinsatsen. Tack för det Anna!

Jag tror alla gick hem från torsdagsträningen med övertygelsen att plocka båda poängen och ta oss upp på övre halvan av tabellen. Vi är mycket svårslagna på hemmais! Kom till Ronnneby Isbana imorgon alla bandyentusiaster! Själv har jag inte bara nyslipat under fötterna (tack per Fagberg för att du slipade om den petige 46-åringens ena grilla;-), jag har dessutom slipat till två ingredienser i mitt spel som behöver lyftas! Båda kvaliteterna befinner sig i varsin ända av en offensiv! Vi får se om det genererar... -Klart det gör! Hej på er!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar