söndag 28 november 2010

Kul att man har "alla hästar i stallet"!

Ibland berör ett mail mer än andra. Detta mail från en av mina adepter och lagmedlemmar i ett av de lokala fotbollslag jag försöker få att träna riktigt professionellt, berörde mig mer än vanligt! När det man försöker lära ut verkligen får fäste i verkligheten via adepter som är villiga att både lyssna och göra, är det en hyfsad kick att vara coach. -Tack E.M., det värmde och jag behövde dessutom en energiinjektion just nu. 

"Tjena JOCKE!

E "egget" här!

Ville bara skicka dig dessa 2 bilder, som igentligen är samma, fast ena är lite närmre!
Det är DM i Olofström med P94-laget. Farsan är fotografen, tyvärr är denna bilden i en
video igentligen, så de ganska dålig kvalité! Men jag får med poängen i det!
Jag printade det för att skicka det och tacka dig och alla på STAC ! :-)

Som du ser befinner jag mig i en väldig låg ställning i kamp om bollen..
Men ta mig fan om jag inte vann den duellen och fick bollen med mig!
Det är precis det du säger på träningarna, och jag har flera bra exempel då jag
ser likheter med träningarna och övningarna på STAC eftersom farsan spelade in alla matcher!

Det är kul att se att all träning börjar ge resultat på planen!
När jag ser att det gick bra och jag vann denna duell, så gör det mig ännu mer motiverad att
fortsätta med dessa smarta träningar på STAC och ännu mer vilja på övningarna och
lyssna på en tränare som har koll på sakerna och har alla hästar i stallet!

Jag vill tacka dig ännu en gång för träningarna och alla tips vi får från er på STAC!
Det är kul, spännande, roligt, och väldigt, väldigt resultatgivande!


Jag är glad att vi är där och tränar!

TACK!
MVH E 'EGGET' M ;-)"

Kommentar: Bilderna E.M. bifogade från filmen visar hur har vinner boll trots en extrem korsning av en glidtackling, ett utfallssteg och en cirkulär rörelse med hela kroppen. Dessutom med samtidigt bibehållen tyngdpunkt och balanserad överkroppshållning mellan de båda fotkontakterna (en med bara trampdynan i golvet och en med innerfoten på bollen). /Joakim Dettner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar