fredag 29 oktober 2010

24 naprapater på Ronnebybesök

Johan Därth, naprapatkollega från Växjö, kör hårt i ringarna på STAC. Jag och mina kollegor på STAC har haft en riktigt, riktigt trevlig fredag på jobbet! Idag hade vi nämligen besök av 24 naprapatkollegor från runtom hela sverige. Energi, förväntan, kärlek, företagssamhet, avslappnad stämning, jävlar anamma och mycket mera, -tack alla för er energi! Utbildning, inspiration och träning stod på programmet. Kändes stort att även få dela vårt "fredagsfusk", dvs. de 20% man kan slarva med i sitt ätande, på Brunnsparkens Resturang & Café med er. Vilken lunch, vilken espresso, vilken chokladtårta ;-). Tack Fredrik Andersson för chokladtårtan, den var mästerlig.

Jag blev överväldigad av alla superlativer om vårt STAC samt alla förfrågningar om vidareutbildning och lovar bl.a. att fixa till nya utbildningen "STAC Professional" omgående. Dvs. en vidareutbildning för leg. naprapater, kiropraktorer, sjukgymnaster, osteopater m.fl. Vi delar helt enkelt med oss av vår kunskap och erfarenhet om hur man integrerar manuell medicin/behandling med korrektiv och funktionell träning samt det viktigaste från vår kost- och livsstilskonsultationserfarenhet. En 2½ dagarskurs blir det sannolikt, kanske redan till våren.

Att vi hade en riktig styrkenaprapat i Åseda had jag faktiskt ingen aning om, men hoppa med vikt och utveckla bra power det kunde han... På stången är det 100 pannor, -kolla flykten... Bra jobbat naprapat Jonatan Karlsson.

Jonatan var inte ensam i STAC Lab, det var fullt hus av intresserade naprapater och diskussioner kring watt, topphastigheter, koncentrisk och excentriska faser samt periodisering av träning och mycket mera.
Jag måste säga att jag är imponerad av mina naprapatkollegor idag, ni var jä...gt bra på allt. Ni krossade 3 x supersetupplägget med klass och rockade tungt på STAC.

Tack för att jag, Anna, Magnus, Andreas och Christian fick träffa er alla. Vi ses nog alla snart igen, kanske borde detta bli en återkommande dag på STAC/Kroppsinvest, varje år? Vilken energi, vaoow!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar