måndag 25 oktober 2010

Vilka 96-or vi har i KRIF!

Första gången jag tittar live på juniorhockey i år, var igår söndag i Kockumhallen där Krif´s 96-or mötte Malmö Redhawks dito. Slutresultatet 2-2 speglade faktiskt inte matchbilden, miniKRIF spelade ruggigt skolad och kreativ ishockey.
Peter Miketinac och co. har gjort ett fantastiskt jobb med att lära dessa killar allt från försvarsspel till anfallshockey. Speciellt snabba djupa uppspel från egen zon och platsbyten och sätta fast pucken i anfallszon imponerade på mig. Mest imponerande var dock att de minsta killarna i laget var bäst på att tackla och ta för sig. Ni vet vilka ni är, - sträck på er!
Nedan levererar jag lite bilder. Bara i Mif´s zon? -Ja, spelet var mest förlagt till denna del av planen, respekt!
Snyggaste prestationen för dagen var KRIF´s ledningsmål, snabb bortvändning av en Malmöforward följt av en ruggigt preciserad djupledspassning från egen zon knappt utan att titta upp av Viktor Laz, på bladet till Linus Miketinac som magnifikt sög upp pucken vid en inbrytning längs offensiva blå. Trots att mottagningen skedde snett bakifrån, tvärt in över offensiva blå, full kontroll på puck och kropp, snabb kroppsfint + dragning, backen på läktaren, finta målvakten, pucken säkert i kassen. Klassmål i nivå med det man ser i Allsvenskan när jag jobbar i Tingsryd! 
Jag ser fram emot att kolla vidare på mina klienter, KRIF´s P96-or, under säsongen. Kom ihåg att detta bara är början grabbar. Efter några år på STAC kommer era kroppar att skrika hockey ;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar