torsdag 29 januari 2009

Jimmy Lidberg på Kroppsinvest

Hela onsdagen gick i kraftens tecken på Kroppsinvest Gym. Landslagsbrottaren Jimmy Lidberg var på återbesök hos undertecknad, för att slipa formen och erhålla ett helhetsupplägg inför vårens EM och höstens VM i Brottning. Jimmy är egentligen ännu större, jag står på en trave viktskivor ;-)

Om du vill nå toppen i din idrott i världen, kan man inte lämna något åt slumpen. Jimmy är inte rädd för att träna annorlunda, hårdare och smartare. Han har förstått att man måste värna om alla detaljer, inte fuska med den korrektiva och funktionella träning man gärna hoppar över eller i värsta fall inte ens förstår eller vet om. Han har förstått, att överlägsen brottning skapas genom att INTE göra som alla dom andra. Vad det är vi lär Jimmy, som väldigt få i världstoppen vet om eller förstår, berättar vi gärna om, fast efter VM-finalen i höst förstås!

Efter 7 timmars konsultation skall Jimmy Lidberg, Fredrik Sjölander [Lic. Master Korrektiv Funktionell Tränare] och undertecknad avnjuta ett av mina skråvmål för en proteintyp. Ni som känner till mitt sätt att coacha elitidrottare oavsett idrott, vet att jag lägger stor vikt vid kosten, dess kvalité, tillagning och sammansättning. Hemligheten bakom mina klienters framgångar är dock inte inte en enskild del, det är helhetstänkandet om kost, livsstil, kropp och träning som är det unika. Inte ett enda råd, inte ett enda recept, inte ett enda boktips, inte en enda träningsvariabels utformning eller övningsutförande har tagits med av en slump.

Undrar ni vad det är för middag på bordet på bilden? Till hösten får ni veta, då kommer min första bok ut. I den kommer ni att kunna läsa hur jag vänt livet, skapat hälsa och guidat människor att uppnå sina drömmars kroppar och hälsa. Ni kommer att kunna läsa, om hur det var meningen att man skulle äta, oavsett om man heter Jimmy Lidberg, Eva Långlöpare eller Kalle fabriksarbetare. Ni kommer att få se fantastiska bilder på "riktig mat" både på ängen, i skogen och i köket. Ni får dessutom de fantastiska recepten på den mat jag och min fru Anna lär mina och våra klienter att laga (och det jag lär dem att fuska med!) både till frukost, lunch och middag.

1 kommentar:

  1. Ser härligt ut... maten alltså! Inte grabben Sjlölander! :)

    SvaraRadera