onsdag 21 januari 2009

Seydlitz Hat Trick beställt?

KRIF Hockey inte bara slog Alvesta i "måstematchen", man tog för sig rejält! Äntligen, tack! KRIFS Kapten Johan Seydlitz #25, som tränats och coachats av undertecknad sedan april 2008, kavlade upp skjortärmarna och stämde av med ett snyggt hat trick! Som pricken över i:et slog han dessutom den avgörande spiken i Alvestas kista, på pass av en annan het KRIF:are (Teemu Koskinen), i boxplay fram till 5-2.
Det extrema i denna historia är dock något som ni får tro eller förringa, för mig och Sylen kvittar det, vi vet. Nämnligen att undertecknad testade sina meditationskunskaper fullt ut i eftermiddag, ställde lite frågor till universum (vår gemensamma själ) och gick på min magkänning (ni som vet, förstår). "Seydlitz blir poängbäst i matchen, sätter ett hat trick och avgör matchen", var nästa tanke! Som tur var ringde jag upp Sylen och berättade detta INNAN matchen.
-Jag har hyfsad koll va? skickade jag som SMS efter slutsignalen. Fick svaret "kan man väl säga". Livet är mer än vi tror. Tack universum för lektionen, tack för hinten ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar