fredag 13 februari 2009

# 20 Oscar Steen, en naturbegåvning!

Tjena alla träningsfreaks därute! Jag har stött på en naturbegåvning på MODO Hockey´s gym idag, #20 i MODO Hockey, Oscar Steen.
Aldrig förr har jag varit med om att någon lärt sig stå på en swissboll så snabbt, första försöket, ärligt! Jag skojar inte, första försöket...snacka om bra balans och koordinationsprogramvaror i den grabben!
Det hela utspelade sig när jag hade en ytterligare spontanvisning för en styrkecoachkollega i konsten att bygga upp tillräcklig relativ styrka i benövningar och sedan konvertera detta till explosivitet och power. När jag visade hur man sedan integrerar detta med ökade balanskrav, tände Steen till och ville testa och lära mera. Vilken skillnad på inställning och uppskattning av kompetens jag möter här i Foppaland, ta lärdom av det alla blekingeföreningar.
P.S. Steen kunde gå rakt in på nivån Integrated Reversed Crunch on swiss ball i ribbstol och integrera detta med Swiss ball Push Jacks, -imponerande ;-)! Kör hårt Oscar, du har världens utvecklingspotential, vårda den! Visa framfötterna redan imorgon mot Djurgården! D.S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar