fredag 27 februari 2009

Ekologiskt kött, snart på lunchmenyn på BPRC!


Dipen på Brunnsparkens Restaurang & Café, serverar dig inte bara Ronnebys i särklass bästa luncher, han inför snart närodlat, frigående och ekologiskt protein på en speciell lunchmeny. -Tänk, "ekologiskt uppfödda" lammracks, laxbitar, entrecôteskivor och hjortfiléer till lunch. Jag längtar!
Dipen är inte bara en låglandsindier, jag skämtar, en kolhydrattyp skall det vara, han är en förba...t smidig restaurangägare. Specialmeny för grabbar med extra kött, fett och grönsaksbehov fixades exempelvis till 100 % belåtenhet, när jag jobbade med Landslagsbrottaren Jimmy Lidberg för några veckor sedan. Det finns inte många som du Dipen, TACK!
På bilden ser ni, min vän och restaurangägare [Brunnsparkens Restaurang & Café i Ronneby] Dipen Purohit och hans chefskock Andreas "Adde" Olsson, som serverade mat i världsklass till oss alla. Matkvaliteten och förhållandet mellan protein, fett och kolhydrater måste vara perfekt för mina adepeter, annars orkar de inte med den tuffa satsning det oftast handlar om.
Käka på Brunnsparkens Restaurang & Café på luncherna, även om du inte tar det ekologiska grillalternativet, kommer du att bli mer än nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar