lördag 8 augusti 2009

Sudden i Växjö!

Jag kollade på riktigt juste hockey i Växjö idag! Mitt i brinnande högsommarvärmen åkte jag til växjö och relaxade med lite hockeyunderhållning. Lite udda att kolla på hockey samtidigt som det är smockat med folk på Gökalv, måste jag säga, men kul! Delar med mig lite av mina tankar under och efter matchen, se nedan.


Växjö Lakers rodde hem Karl-Oskar Cup. Lakers kvitterade Tingsryds välförtjänta ledning 19.43 in i tredje perioden och vann sedan en aning (men bara en aning) oförtjänt efter en hel hög missade straffar! Jag är faktiskt lite imponerad av Tingsryd, de visade upp ett förhållandevist samspelt gäng och bjöd på en hel del fart och finess för oss på läktaren.


TAIF har nog gjort en hel del rätt i sommar, dom såg starka, pigga, snabba och hungriga ut! Lakers såg starka, tunga (positiv bedömning) men lite sega ut. Det var ganska tydligt att det fanns en ytterligare växel och lite ovana sammansättningar. Förmodligen satte en hel del icke avklarad återhämtning från den sena matchen mot KHK, lite käppar i hastighetsmätaren idag.


Eller: Kanske har Lakers inte kommit igång med den viktiga power- och powerenduranceträningen ännu, den som bör dra igång senast i slutet av juli. Om inte, är det lite bråttom med konverteringsträningen där maxstryrka skall bli blixtrande starter, hastighet och hastighetsuthållighet! Mkt starkt dock, att tvinga fram en förlängning på slutet och sedan greja straffdramat som gick hela vägen till sudden!



Lakersgrabbarna glada efter 2-2 målet, 17 sekunder kvar av tredje!

Matchen om tredje pris mellan Karlskrona HK och Mörrum GOIS var jämförelsevis ett sömnpiller! Tempo- och teknikmässigt segt och lite fumligt här och där, en nivå lägre på allt än finaldrabbningen! Klart att man inte är 100 % taggad i en försäsongsturneringsspel om tredjepriset, men ändå...

KHK vann efter straffdrabbning, starkt eftersom man hade den sena matchtiden kvällen innan. Hade väntat mig lite mera av KHK som tydligen gjorde en strong insats mot Lakers dagen innan enlligt min bänkgranne. Båda lagen ser ut att ha en del att jobba på, det såg segt och icke-explosivt ut på en hel del ben! Lite mycket löpningar i Zon 4 och 5 och för lite integrering av Zon 1 och 2, kanske? Säsongen är ung, men som sagt det var mina tankar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar