måndag 3 augusti 2009

Skriet från vildmarken finns inuti dig!

Såg precis program 4 av 6 om det "Vilda Kina", något berörde mitt innersta! Jag blir som uppslukad av denna typ av program/berättelser, det känns som om en del av mig säger "hemma". Vet inte hur det är för dig som läser detta, men jag är nog övertygad om: -att bakom alla lager av modern fernissa, finns "skriet från vildmarken" hos alla!

Utforskar, upplever och förverkligar verkligen den moderna människan det hon egentligen vill/ville? Om du verkligen fick välja fritt, gör du det du egentligen skulle vilja, eller det som "omständigheterna" plockade fram till dig? Vad hindrar dig från att verkligen förverkliga det du vill/ville med ditt liv?

Själv är jag inte ens halvvägs att förverkliga det jag egentligen vill/ville med mitt nuvarande liv på jorden, det går nämligen inte att forcera livet. Livet är och du kan bara påverka genom att bli/vara det du vill ska ske! Med andra ord, jag vill leva ut mitt liv ordentligt! Varför då inte lära, utforska, jobba och coacha människor som verkligen brinner eller vill leva ut sina mål i livet?! Då lär jag mig ännu mera om denna konstart, utövar sådant jag vill/ville uppleva, får betalt för att utföra detta och dessutom följa med på min egen och andras fantastiska resor! Rätt coolt hittills kan jag meddela!

Kolla reprisen på SVT Play, http://svtplay.se/t/112191/det_vilda_kina och se vad du får för reaktion i dina innersta vråer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar