torsdag 30 april 2009

Svininfluensan, senaste PR-tricket?

Äntligen en kritisk lätt ifrågasättande åsikt som släpps igenom i media, "Någon tjänar alltid på vår oro", SvD 30 april 2009. Tack!
Är den s.k. svininfluensan en verklig epedemi på väg mot en världsomfattnade pandemi eller bara en hänsynslös "marknadsföring" av vaccinering i allmänhet och Tamiflu (vaccinet mot fågelinfluensan som tillverkas av Roche) i synnerhet? Fundera på det medan medierna försöker toppa varandra om den bästa och hemskaste storyn för att sälja lösnummer och i sin lätt annonsörsstyrda naivitet och som vanligt blir sorgligt utnyttjade av extrema ekonomiska läkemedelsbolagsintressen.
Tänk om vi kunde skriva om hur människor, djur och växter skapar ett fullgott immunförsvar på naturlig väg, istället! Tyvärr finns det ingen s.k. marknad för det, den processen går nämligen inte att förenkla till ett piller eller spruta och sedan patentera. Läs i alla fall på lite mera(mercola.com) om vad det egentligen handlar om samt hur dessa epedemier, pandemier och säljboostande löpeldar återkommer med jämna mellanrum, ivrigt påhejade av vaccineringsindustrin som inte har de snyggaste biverkningssiffrorna att skryta med direkt. Jag kommer framöver att återkomma i ämnet "vaccinering, dess eventuella fördelar, dess stora risker och ditt ansvar att själv välja". Tills dess, tänk på att dricka mycket extra vatten, det minskar bl.a. histaminreaktionerna i din pollenkänsliga kropp...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar