tisdag 16 mars 2010

Magnus Axelsson på AB STAC

Först ut att bli anställd på Scandinavian Top Athletic Center blev Magnus Axelsson från Ronneby. Vi hälsar Magnus mycket välkommen ombord på AB STAC och ser fram emot hans sakkunniga och lugna guidning av våra medlemmar, företagsklienter och elitidrottare. Inom kort kommer vi att presentera fler nya intressanta medarbetare på AB STAC.

Magnus har alltid burit på en fascination för och drömt om att en dag få ha en hobby som yrke. Han har, med viss pushning av undertecknad, med stor framgång och målmedvetenhet under ett flertal år, fixat sin hälsa och utbildat sig inom området kost- och livsstil samt funktionell träning. Han har vidare med bravur fungerat som en av våra mest uppskattade korrektiva och funktionella instruktörer på Kroppsinvest Institute.

"När jag för 6 år sedan tillfrågades av Joakim Dettner om jag ville träna ett pass funktionell träning med honom, tänkte jag att det kunde väl vara roligt. Jag hade ju själv tränat styrketräning under nästan 20 års tid och ansåg mig vid tillfället i det närmaste fullärd. Nu skulle jag briljera! Efter en timma i gymmet hade min uppfattning om träning helt reviderats... Jag förstod plötsligt att den bodybuildinginriktade träning jag ägnat mig åt, inte var till stor nytta utom när jag var sittande, liggande eller fastspänd i någon av gymmets maskiner. När den värsta besvikelsen lagt sig, insåg jag snart att detta kunde vara en möjlighet för mig att få en nytändning i min träning och dessutom en rejäl uppdatering av min fysik. En fysik som kunde användas med framgång även utanför gymmets väggar... Under det första året av funktionell träning med Joakim genomgick jag en otrolig förändring, jag blev starkare, uthålligare, piggare, besvärsfri från efterhängsna skador, listan kan göras hur lång som helst... Nu visste jag vad jag ville ägna mig åt!" /Magnus Axelsson

På STAC kommer Magnus att arbeta 100 % under titeln Multifunktionell Coach och ansvara för allt från kundvård till gruppträning och personlig träning för våra medlemmar. Magnus vågade göra det som krävdes för att leva sin dröm, han har nu sin hobby som yrke. Coolt!

6 kommentarer:

  1. Kul för Magnus och grattis till alla kunder som får träffa pärlan!!

    SvaraRadera
  2. Mycket inspirerande Magnus, hoppas ditt stora mod och nyfikenhet smittar av sig på alla kunder, kör hårt!

    SvaraRadera
  3. Härligt Magnus och grattis till STAC som fått en kanon medarbetare!!!
    Kör så det ryker.
    PS Lådorna kommer innom kort.

    SvaraRadera
  4. Tack för era värmande ord. Det är jätteskoj att se hur STAC sakta men säkert tar form. Från att ha varit en ren bygggarbetsplats börjar man ana ett stort "nöjesfält" för oss träningsintresserade:-) Har kört mitt första träningspass där idag....ca 200 rep kast med överblivet byggmaterial i container.

    SvaraRadera