tisdag 23 mars 2010

STAC växer, Sergei lämnar klubba!

Allt är noggrant uttänkt, proffsigt byggt, konstruerat och monterat på AB STAC! Här ser ni två bildskygga men grymt proffsiga snickare från Hoby Bygg konstruera avlastnings- och bottenfästen för en av våra gigantiska speglar utanför Dettners Labb. Teknik och utförande är viktiga saker om man vill hela vägen, att kunna kontrollera sitt eget utförande är ibland inte bara viktigt, utan nödvändigt. Räcker det inte med speglar, finns det höghastighetskameror, slow motion och grymma programvaror för att kontrollera teknik, vinklar och mycket mera bakom spegeln, på Dettners Labb.

På tal om kvällens hockeyholmgång mellan Enköping och Oloftröm i kvalserien till Allsvenskan. Kommer ni ihåg vem som spelade där på 90-talet och avslutade med spel i Krif Hockey? Javisst! -Sergei Tepljakov. En kille som än idag hanterar klubba, puck och motståndare på ett imponerande sätt.

Jag hade denna fantastiska kille på "träningsbesök" härom veckan. Vill bara påminna att vi har personer med häftiga hockeyidrottshistorier i lilla Ronneby. En kille som inte bara minns hockeylegenderna Makarov, Krutov, Fetisov, Larionov, utan även spelat mot dem i högsta ryska ligan, när det begav sig på 80-talet! Den signerade "tack-klubban" jag fått för mina insatser med Sergeis sargade knän bl.a. inför veteran VM i Kanada 2008, hamnar bredvid en annan välkänd Rysk hockeytröja på hedersväggen på AB STAC. Alla dagar har små överraskningar, jag känner på mig att det kommer några fler inom kort...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar