lördag 11 december 2010

Hård kväll i Linneryd väntar!

Angelica Bengtsson, en av mina mest potenta klienter tillika juniorvärldsmästare, ungdoms OS-mästare 2010 samt regerande juniorvärldsrekordinnehavare i stavhopp (4.47 meter), har utmanat undertecknad att inte bara bevista utan deltaga på kvällens långa gymnastikpass i Linneryd i mörkaste småland.
Puuh, huuh, snyft! Det blir nog rena avrättningen, kolla in videon nedan, när Angelica visade lite av vad jag kommer att få "genomblöda" när hon tränade på STAC för någon vecka sedan.

http://www.youtube.com/watch?v=kXsrl5cg740
Givetvis är det bara ett steg i vår långtidsplanering (dvs. analys, programdesign och periodisering) av Angelicas träning som står på schemat. Eftersom jag lever min egen lära, är jag dock lättutmanad när det gäller att utvecklas och verkligen förstå mina adepters vardag, även utanför min träningsnivå, mina insatser och uppdrag.
Vi får se hur det går. Jag har rätt bra benträningsvärk efter att ha kört hela trimningspasset (sprint, agility, benböjshopp med tilläggsbelastning) med mina adepter i Tingsryds AIF i torsdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar