tisdag 2 juni 2009

Beröm av Jimmy Lidberg

Jimmy Lidberg (bilden), är en av flera toppidrottsmän/kvinnor som värderar mina coachingtjänster högt! Känns mycket bra, med tanke på allt jobb jag lägger ner på screening, planering, programdesign, nyskapande grenspecifika specialövningar såväl som korrektiva grundövningar samt för alla olika typer av satsningar nödvändiga kost- och livsstilsförändringar. Inget lämnas åt slumpen (medvetet i alla fall) när jag tar ett uppdrag!

Jag måste säga att det känns fantastiskt att få så bra officiell feedback från en atlet som redan är så duktig på träning själv, en som har lärt av så många andra duktiga coacher och dessutom har gjort "det", dvs. blivit en av världens bästa utövare i sin sport (96-kilosklassen i GrekiskRomersk brottning).

Utdrag från Jimmys senaste blogg...
"Jag tycker att jag har en bra plan i år med ett hopplock från det bästa av olika träningmodeller. Jag har haft många bra tränare och brottare i min omgivning genom åren och alla har bidragit med olika delar.
Mina styrkeprogram är helt nya. Jag komponerade själv ihop dem inför förra uppbyggnadsfasen. De består till 90% av nya övningar. Av dessa övningar är ca 50% från Fredrik Sjölander och Joakim Dettner och resterande procent kommer från mig och i viss del Igor. Jag har gjort oerhörda framsteg på styrkefronten, framförallt har jag stärkt upp på rätt ställen!
Om ni frågar mig så tycker jag att det är en stor kvalitétsskillnad om man jämför med mina gamla program som jag körde för några år sedan. De var inte riktigt genomtänkta för brottning och passen kunde ta över två timmar att genomföra, vilket inte är optimalt!!"

Om du vill läsa hela Jimmys blogg och kanske även hans tidigare bloggar om eliträning för brottare, en elitbrottares vardag och jimmys tränings och planeringstips för träning i allmänhet, surfa in på http://www.fightplay.tv/author/jimmy/.
Om du vill höra Jimmys kommentar efter 8 timmar av flexibilitets-, balans-, stabilitets- och styrkeutvärdering, modifiering, nydesign, genomgång och filmning av nästa steg samt fortsatt kost- och livsstilskonsultation, vid Jimmys vid senaste heldagsbesök på Kroppsinvest Institute i början av februari 2009, kolla på filmsnutten nedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar