fredag 8 maj 2009

Funktionell träning och VZone till Europatouren!

"Peter Gustafsson bröt i mars tre segerfria år med en seger i Colombia!", ""Jag har jobbat hårt tillsammans med min svingtränare Daniel Bäck och fystränare Joakim Dettner och nu känns det som om det börjar klicka. Mitt spel känns mycket jämnare nu det är den stora skillnaden...", läs mer från intervjun på sidan 22 i nya numret av Svensk Golf #6 2009.

Peter är bland de, av mina Europatourklienter, som skött sin flexibilitetsträning, korrektiva och funktionella styrketräning allra bäst och förtjänar sina nya framgångar! Sköter han sina kort rätt framöver kommer det mera, en hel del mera, för han besitter en speciell fighting spirit (han kunde scora även tidigare när tekniken och kroppen inte stämde, problemet var en grav ojämnhet och sliten kropp). Under ett drygt års tid har undertecknad coachat Peter igenom ett antal träningssteg, nu har han en kropp som kan vrida, stabilisera och generera upprepbara rörelser med betydligt mindre "distorsion" och energiläckage!

Vill du också skaffa dig en riktig professionell golfkropp (som desutom är hälsosam) och börja vinna igen? -Skaffa dig Daniel Bäck på DBGolf Academy och Joakim Dettner på Kroppsinvest Institute som dina coacher! Vi jobbar med olika delar av ett helhetskoncept från kroppen till svingen som heter V-Zone. Jag (Joakim Dettner) coachar klienterna till att bygga upp en för individen optimal golffysik både styrke-, stabilitets-, balans-, koordinations-, uthållighets- och powermässigt, vilket lämnar en extremt bra grund för dig och Daniel Bäck att jobba vidare med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar