lördag 31 oktober 2009

Mycket på spel i hockeyn!

Hej alla hockeyälskare!, denna helg avgörs en hel del hockeyöden jag bryr mig om...

Modo Hockey plockade äntligen en "trea" efter hyfsat spel och en klart mer beslutsam insats mot Södertälje, än tidigare under säsongens alla matcher! Imorgon är det dags igen, mot nyvaknade Linköping borta. En ny beslutsam trea och man har hakat på tåget! Tyvärr har undertecknad inte fått förfrågan om att titta på Salomonsson, Sundström eller Hållberg ännu (testade dock av Hållbergs bålstabilitet och ljumskstatus vid senaste besöket på swedbank Arena, hmm...). Hasse Jonsson som vet vad vi kan tillföra på Kroppsinvest, försöker få människor att vakna där uppe, jag kanske återkommer i ämnet... Kan dock meddela att #5 Hasse Jonsson äntligen kommit fram till den försäsongsträning man normalt genomgår i slutet av juli och in i augusti (om man inte behöver rehabilitera diskbråck fram till juni först), nämligen maxstyrketräning med fokus på explosivt utförande i båda rörelseriktningarna. Vi kan m.a.o. förvänta oss snabbare ben och mer avgörande offensiva manövrar framöver! Än så länge ser jag Svartvadet, Timmander och Aasen som stöttepelarna, hoppas fler ansluter...

Krif Hockey (min moderförening) har ett prekärt läge, med 5 raka utan vinst och bara "en pinne" av 10 möjliga, måste man vinna mot serieledarna Tyringe imorgon söndag. Tyvärr saknas Krif´s bäste spelare så här långt, Mr Alterteg, som är borta efter lite fajt sist mot Helsingborg. Jag gillar "Tegen", tycker han vill och skapar något i varje byte! Det är tid för leverans, hoppas Mr Kluft har svaren och skapar lite tigrar i resterande trupp, annars är nog diskussionen igång... Små tips, men kanske skall man plocka in folk som vill, men inte riktigt får chansen? In med #24 Hampus Pettersson från kylan t.ex., han har utvecklats en hel del, har tränat skiten ur sig för en plats, tar för sig allt mera, grovjobbar och har ambitioner.

Mörrum GOIS med bara 2 vinster på 13 omgångar, måste plocka poäng mot formstarka Olofström i Jössarinken. Tyvärr såg det tunt ut redan i träningsmatchen undertecknad beskådade i kockumhallen innan säsongsstarten. Mörrum strider bra med det man har, men jag tror helt enkelt inte Mörrum räcker till i ettan i år. Men med lite flyt, en stark vision, ett riktigt "brandtal" inom truppen och kanske en eller två spelarinjektioner, kanske man kan visa att min bedömning är fel, jag gillar Mörrum och f.a. Mr Seydlitz så jag ser gärna att jag har fel!

Får se om jag bänkar mig framför TV´n och ser Modo fläta till Linköping eller i Kockumhallen och se Kallinge ta fram tigern eller i Jössarinken för att se Mörrum kriga till sig en pinne?

Förresten, Fredriksbergs BK möter anrika Nässjö i seriestarten i div 2 bandyn den 22 november, då kan ni kolla om undertecknad håller måttet! Kan meddela att det ser bättre ut än på många år på skridskofronten i laget! Om vi kan konvertera de 4-5 f.d. Krifare som ser riktigt lovande ut på rinken till att trampa ut på en nästa 4x större plan i 2 x 45 minuter, kan det bli riktigt roligt... Jag tror dom fixar det bra, det är riktigt bra grabbar på alla sätt! men konvertering tar lite tid, så ha tålamod, det är inte som hockey!

"-F.n Jocke!, ... är det en halvlek till, jag orkar jä..a inte det", sade Johan Seydlitz numera i Mörrums GOIS, när vi suttit en stund mellan halvlekarna i seriepremiären för två år sedan! Johan var mellan två hockeykontrakt, behövde isträning, tränade med oss en dag i veckan 1½ månad och fick sedan prova på en riktig bandymatch. Bandy har en annan uthållighets-, vilo- och speedprofil än hockey som ni vet...

1 kommentar:

  1. new vitality ageless male testosterone booster softgels super male vitality erectile super male vitality debunke male sexual vitality tonic warning Bioperian: It is a trademark formula of supplements since it, generally, reinforces quality and imperativeness by extending moxie level. A couple can significantly interface with each other by this normal fixing. It in like manner upgrades absorption for good stomach related process as well. Hindrances Of Vitality RX
    http://www.cureidea.com/vitality-male-enhancement/

    SvaraRadera