söndag 25 oktober 2009

Ny vecka, nya föreläsningar!

Imorgon måndag är jag inbjuden att föreläsa om träning (även kost) för en väldigt intressant och specialinriktad yrkesgrupp i Malmö. En yrkesgrupp och extremuppgift som kräver träning över hela periodiseringsregistret, från inre bålstabilitet, via maxstyrka, komplexstyrka, power och extremövningar. Håller er på halster lite med vad det handlar om, ni får se bilder och litet reportage närmaste dagarna.

Efter det uppdraget stannar jag i Malmö och lär mig lite mera om hur man mäter och bedömer effektutveckling på Fysexperten. Stellan Kjellander Lic. MKFT och Kenneth Riggberger har lovat att ta hand om mig under tisdagen. Ser mycket fram emot at ta del av deras stora kunskap på området.

Nu måste jag sova, det uppstigning med tuppen! Klockan 09.00 står jag på startlinan i Malmö, sedan blir det raka rör hela dagen. Kul!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Inlägget "Medicine by Fear-säljer vaccin!" fick mig faktiskt att avstå från att ta den tänkta sprutan.

    Nu ska jag ut och resa ett halvår och kommer vara i Syd-ost Asien.

    För 6mån sen tog jag hepatit-a
    sputan som jag fick dålig reaktion på med kräkningar och magsjuka som följd.

    Alla rekommenderar olika.
    Eftersom det kostar mig åtskilliga tusenlappar om jag ska ha alla skydd som rekommenderas, utan att egentligen veta vad man får i sig.

    Det skulle vara väldigt intressant att få din åsikt om dessa vanligt förekommande vaccin (twinrix, malaria, ETEC osv)
    Hur stor risk utsätter man sig för genom att undvika dessa. Vore även intressant att veta om man verkligen får ett 100% skydd.

    Tack för en bra inspirerande blogg som ofta ger perspektiv på saker och ting :)

    SvaraRadera