lördag 30 januari 2010

FBK, KRIF och Vimmerby på söndag!

Bandy
Skall själv stå för en urladdning imorgon på Bandyarenan Lugnevi i Ronneby. Fredriksbergs BK möter Bruzaholm kl. 12.00. Som vanligt går jag för 2, 2, 2, dvs. 2 mål, 2 assist och 2 sköna justa bröstvärmare! Vi är redo att ge kaffet, stressa Bruzas uppspel och sköta vårt eget styrspel från centerforward och hela vägen ner i säcken matchen igenom samt hugga som kobror och fylla på med folk när tillfälle ges! 6-3 tippar jag till FBK´s favör. Kom gärna och titta, det spelas bandy i Ronneby, riktig bandy!

Hockey
Krif Hockey (div 2 C) får en urladdning mot Limhamn Limeburners, men det tar en bra stund innan det lossnar. Jag tror Mr P (#20 Serwanga) med backkollegor kommer att ha en hel del med framgången att göra. Jag tror nämligen att Krif´s pucksäkra/glada forwards kommer att förbrylla motståndaren med att nyttja backskott/support klart oftare än vad Limhamn räknat med. Inte nog med det uppspelen från egen zon kommer att kommer att få en och annan Limeburnare att stå på hälarna i mittzon. Jag tror på Krif, efter stenhårt jobb i två perioder, öppnar sig portarna och tre snabba dödar matchen. 6-3 tippar jag även den matchen, i Krif´s  favör!

Vimmerby Hockey (div 2 B) har Kevin Adam, det betyder i dagsläget en kille som inte släpper av på takten förren domaren blåser av matchen. Gör han ett hat-trick, vill han göra ett till, helst i samma match! Proppen ur för den gode kanadensaren, han upplever en "revival" från sin tid som poängkung i juniorligan i Kanada! Jag tror mig veta att han är dopad med glädje, harmoni och trivselhormoner! Vimmerby är ett lag, inga gängformationer inga divor, en harmonisk grupp som kan skrälla i div 1 kvalet. Man piskar Åseda med 9-3 imorgon och Kevin gör sitt 4:e hat-trick på 8 matcher. Njuuut Kevin och skjut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar