onsdag 27 januari 2010

Kevin Adam glödhet hockeyspelare!


En av mina klienter, Kevin Adam, regerar i den småländska hockeytvåan (div 2 B)! Han gjorde ikväll sitt tredje hat-trick för Vimmerby! På de 7 matcher han spelat med Vimmerby har Kevin mäktat med 14 mål och 6 assist, dvs. 20 poäng! Han snittar därmed nästan 3 poäng per match! Tror mig ana att Vimmerby hissat upp plånboken ordentligt nu inför den 31:a januari!

En något nöjd Kevin lämnade följande svar på min fråga: -Du är ju grym, vad är det som händer därute?
"Livet leker, jag spelar den bästa hockey jag presterat sedan jag kom till Sverige! Jag känner mig så jä..a het, går oftare rakt på mål, hittar luckorna bredvid målvakten, känner mig grymt stark och explosiv i alla plan bakom och framför kassen, jag levererar grymma pass till mina medspelare och jag får kredit för det jobb jag lägger ner. Jag har aldrig känt mig så här komplett vältränad, speedig och uthållig i hela min karriär!"

Alla ni som coachar idrottare därute vet hur det känns när ens adepeter verkligen slår, glöder, leker, flyter, leder, regerar, scorar, sätter, nätar, nitar... Måste erkänna att det är extra kul när personer gör detta, trots att de ansetts som för gamla, slut, föredetta och inget att ha.

Kevin antog utmaningen jag gav honom våren 2009, han betalade med egna stålar, underkastade sig både kost- och livsstilsförändringar samt ytterligare en "helvetessommar" av professionellt designad och periodiserad uppbyggnadsträning för hockeyspelare på Kroppsinvest Institute. Detta andra år kunde vi bygga vidare från det första och fokusera 30 % mera på powerövningar av en mängd olika intensitet, duration och inriktning! Det som realiseras på isen nu, är två år av systematisk uppbyggnadsträning! Njut Kevin, njut... och skjut!

2 kommentarer:

  1. Hur långt tror du han kommer nå?? Eller rättare sagt vad är Kevins mål med hockeyn??

    SvaraRadera
  2. Kevin är en "scorer", han ha ett antal juniorrekord från sin tid i Kanada (googla på Kevin Adam). Han är född -75, så han har väl en 4-5 år kvar av ruggigt bra hockey, om inget annat tillstöter. Kevin siktar alltid uppåt både i prestation och seriesystem. Vem vet kanske finns det anbud redan?!

    SvaraRadera