söndag 31 januari 2010

Så här gick det!

Bandy
Marcus Hugosson (4) och Marcus Petersson (3) gjorde alla målen när vi (FBK) krossade Bruzaholm med 7-2, bara en forward blev utan målgest denna dag, nämligen undertecknad. Alla gjorde en hyfsad arbetsinsats, en krigarvinst helt enkelt, bättre bandy kan vi definitivt spela! Kred till Hogosson och Petersson alltså, ni förvaltade era chanser strålande idag! Skall nog skriva upp er mera framöver och hålla tillbaka förväntningarna på min egen målskörd, så kanske den också kommer igång framöver.

Sverige nitade Ryssarna i andra övertidskvarten i VM-finalen I RYSSLAND!!! En krigarinsats på en annan bandynivå, men samma inställningsnivå som FBK, kan man säga. OIm ni visste vilken fart och hur intränade alla överlämningar är på denna världsnivå, skulle ni bara gapa. Åk och se bandyfinalen i mars på Studenternas i Uppsala, så får ni se blåsljus på och full fräs, dvs. timing de luxe i ca 45 km/tim on ice!

Hockey
Serwanga skötte sig mycket bra och nyttjades flitigt i både 5 mot 5, PP och BP, i knappa förlustmatchen för Krif Hockey mot Limhamn Limeburners (5-6). Han blev vald till matchens lirare (jag tyckte även Johan hansson var grym idag), fick en brysk tackling i ryggen en bit från sargen i 3:e, stöp med kraft rakt i sargen med huvudet före och fick ett otäckt sidoflexions-/kompressionsvåld i nacken och blev liggande ett par minuter (vakenhetsgrad fick jag inte reda på. Jag var inte matchsjukvårdare, bara vanlig åskådare, dvs. inte på isen). Min akuta bedömning av Patrik omedelbart efter slutsignalen (i spelargången), var att han sannolikt klarade sig från allvarligare brachialisflätedragvåld, att han sannolikt inte hade någon urakut kot-, disk- eller annan vävnadsskada som borde beskådas på akuten redan ikväll. Jag gav dock Patrik tydliga instruktioner på vad hans omgivning (och han själv) skall vara mycket observanta med närmaste dygnet (illamående, ökande nackstelhet, yrsel, dimsyn, neurologiska fenomen ut i armarna m.m.). Om Krif hade spelat lite mer strategiskt i första perioden, och inte gått bort sig så ofta i sin offensivvilja, hade man nog slagit Limhamn idag. Limhamn hade dock ett snabbt, tungt och dynamiskt spel i båda riktningarna, f.a. snabba förstapass och med fart genom mittzon.

Kevin Adams Vimmerby gjorde årets magplask och torskade 4-8 mot nykomlingen Åseda!? Kommer nog ett taggat lag till nästa match, skulle jag tro. Kommenterar inte detta magplask vidare, eftersom jag inte fått kontakt med "någon" i Vimmerby!

Fotboll
Imorgon är det TESTDAG på Kroppsinvest Institute! Ronneby BK´s A-lag kommer på besök, två gubbar i halvtimmen från klockan 09,30-18,30. Sedan, kl. 20.00-21.00 blir det första exponeringen av deras NYA cirkelträning för fotbollsspelare. Tror det kommer att höjas ett och annat ögonbryn och dras på en och annan mungipa. RBK kommer att dra nytta av denna satsning framöver, stor nytta... Hoppas det sprider sig, vi behöver mer vältränade idrottare och lag i länet! Kul att RBK tog tag i stafettpinnen, jag har undrat vilka som skulle våga först! Kan bli kul det här framöver BM.

1 kommentar:

  1. God dag alla, Jag heter Jehona Bekteshi från Sverige, en skollärare vid Institute of Technology. för några år sedan var jag gift med två slag, förra månaden slutade min make uppbrytande äktenskapförhållande på 6 år med mig, han tittade in i mina ögon sa "det var över mellan oss" det var över, han flyttade ut ur huset till bo med en annan kvinna i nästa stad, jag försökte ringa honom men han blockerade all kontaktkommunikation utan att tänka på våra två barn, jag försökte allt mitt bästa för att kommunicera med sina vänner men ingen kunde prata med honom för att komma tillbaka, Jag var så orolig, deprimerad och kunde inte göra någonting annat än att fortsätta be, tills för några dagar sedan jag tittade på youtube vidoes hur man kommer tillbaka ex love make inom 2 dagar, jag trodde aldrig på magiska kärlek spell charms tills jag tittade på dessa bra YouTube-kanal; (https://www.youtube.com/channel/UCgbgG8pqE03ARa4f3ADFtkg?view_as=subscribber) vittnesmål från olika människor i olika länder i världen sade bra om Dr.Oduduwa magiska kärleksförtrollning är aktivt arbete direkt. Dr.Oduduwa har kunnat återställa ex-kärleksförhållandet. en verklig uppriktig magisk kärlek spell healer Oduduwa, jag håller en bra e-postkontakt kommunikation med stormästare via hans personliga adress, få ögonblick fick jag svar tillbaka och han sa att jag är välkommen till Oduduwa Temple alla mina problem är över, tror jag och gjorde det ett försök att noggrant följa alla hans instruktioner under förfarandet för stavning av kärlek och några timmar senare utför vi båda kärleksförstärkningsbedsavsnitt inom 22 muniter. Min man ringer mig på telefon för att be om ursäkt för mig och sa att han var mycket ledsen för att ha skadat och separerat mig. Jag var mycket glad över att få sitt telefonsamtal och sedan pratar vi så trevligt den dagen, nästa dag vi båda bor tillsammans i mer kärlek till våra två barn, vi är en lycklig familj.
    min djupa tacksamhet till Dr.oduduwa för hans faderliga och moraliska stöd. Jag rekommenderar honom starkt till alla som vill hitta verklig kärlek och / eller alla som vill föra tillbaka ex kärlekspartner även efter många års skilsmässa, de kommer att börja leta efter din kontakt för att kommunicera med dig, någon nära kontakt kan öppnas igen för kommunikation mellan kärlekspartner. det fungerar för mig och jag vet att det kommer att fungera för dig. Jag önskar er all lycka, stor kärlek tillbaka och alla förtjänar att vara lyckliga i sitt kärleksliv.
    dr.oduduwaspellcaster@gmail.com

    SvaraRadera