onsdag 3 december 2008

Beslutet: Bandybana, bandybana!!!

Min karriär som bandyspelare förlängdes efter gårdagens besked med en sisådär 5-6 år :-)! Nu får jag äntligen lägga upp och genomgå professionell försäsongsträning för bandyspelare! Hoppas fler än jag själv dyker upp på träningarna, jag tror faktiskt det! Om 5-6 år har vi elitbandy i Ronneby, det skall jag och flera med mig se till! Kanske man får göra ett 5 minutersinhopp då och då, man fyller ju bara 43 till våren, jag är ju inte ens 50 då!
Efter 30-40 år av filande fram och tillbaka, har vi (via beslut i Kommunstyrelsen med bandysiffrorna 9-5 "för") så äntligen kommit fram till att det skall anläggas en isyta av en bandyplans storlek i Ronneby! Absolut senast hösten 2011 skall det enligt uppgift stå färdigt, -är det verkligen sant?!
Tack alla hjälpare och FBK-kompisar (LG Gadd, Erland, Peter, Marcus m.fl., m.fl.) nu ha vi nått delmål 1. Denna dag blir en högtidsdag för FBK i framtiden, "beslutsdagen". Delmål 2 kommer alla att ha möjlighet att njuta av, även utan skridskor, nämligen ELITBANDY! Vi är inte bortskämda med elitidrott i länet, inom bandy har vi världens chans att skapa något riktigt stort.
Skall vi verkligen slippa den mögliga arbetarboden där vi bytt om innan våra sällsynta hemmamatcher, skall vi få träna på en bandyplan istället för en hockeyrink och behöver vi inte längre spola is om nätterna på en grusplan mättad med vägsalt, är det sant?! Nu jä..ar skall det tränas,... skicka era slynglar och slynglor till Fredriksbergs BK, kom med som engagerad förälder, vi kommer att bygga något riktigt stort, framgångsrikt och gediget i Ronneby! Det har aldrig varit så lätt att träna som vid gårdagskvällen pass i Kockumhallen. Go FBK, go, go, go!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar