fredag 25 december 2009

MODO piskar Timrå imorgon!

Tog med min frus, systers, man och bänkade mig i Swedbank Arena för att se MODO Hockey träna inför morgondagens möte med Timrå omorgon lördag. Fyra fulla femmor kom in på isen, pigga ben utan att förta sig i onödan var vad jag såg, hur femmorna var formerade känns onödigt att informera Timrå om. Vad jag med säkerhet kan meddela är dock att det blir sevärd hockey imorgon också.
Imponerande att se hur svårt MODOs världsartister har att acceptera ett enda missat avslut och ivrigt hugger på returer, plockar en puck bakom mål och lägger in köksvägen, bara för att åka därifrån med ännu ett "lyckat avslut". En detalj som säkert ligger bakom deras framgång och storhet.
Det drillades mycket övningar anpassade för den viktiga matchen imorgon. Efter en seg inledning, dvs. medveten lugn öppning, skruvades tempot upp allteftersom minutrarna gick. Efter 10 minuter, var hastigheten på strax under matchnivå, avsluten redan höga och invid stolparna och viljan att både få och kreera med pucken var stor och framgångsrik.
Den norska dynamiten verkade välpressad och alla gubbarna är apterade. De ser ut att vara färdiga för en kollektiv poängivande brisering imorgon. En viss herres direktskott är inte att leka med.
Lite impad även över killen med efternamn som största arbetsgivaren på orten. Hans snabba direktskott, vilja att få puck, kreativa förmåga och påtagliga kroppsstyrka kommer att bli poänggivande oavsett vilken femma han spelar i. Jag kan lova er, det var inget flax att den pojken tog en plats i MODO. Jag älskar sådana resor, två steg i seriesystemet, tar en plats direkt och levererar. Grymt!
Mer då: "-Han med gula tröjan verkar ramla en del, vem är det, sade min svåger med lite misstroendevotum i rösten". Han hade noterat en taggad men "oslipad" Mr Andra sidan atlanten (som enl. uppgift varken hade sina egna eller speciellt slipade skridskor). Mr H. lärde, istället för bländande åkningar, ut hur man tar hårda ryggtacklingar invid sargerna, ivrigt uppmanande sina medspelare att trycka till honom allt hårdare. En nära kompis tackade för inviten och tryckte till med både klubba och handskar, varpå alla sken upp och säkert tänkte på fajTen med stort T imorgon.
Såg ut som att samtliga MODO-krigare tänkte komma med alla cylindrarna påslagna till morgondagens HOLMGÅNG. En trea till MODO, och minst tre måls skillnad mellan lagen efter slutsignalen är mitt stalltips...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar